Sidebar

Københavns Kommune giver afslag på de første digitale reklamestander

Siden september 2016 har KBH K kæmpet mod opsætning af digitale reklamestandere på Strøget, Købmagergade og Kongens Nytorv. Vi har nu godt nyt, idet Kommunen, på baggrund af indsigelser fra bl.a. KBH K har besluttet at give afslag på opsætning af to af de digitale reklamestandere. Standerne som AFA JCDecaux har modtaget afslag på, skulle have været opstillet ved Købmagergade 1  og Østergade 52.

Placeringerne der netop er givet afslag på, var blandt de første der blev sendt til høring i september 2016. Her indsendte KBH K og flere berørte erhvervsdrivende høringssvar til Kommunen om placeringen. Det mundede sidenhen ud i en besigtigelse med deltagelse fra de berørte erhvervsdrivende inklusiv advokater, KBH K og Københavns Kommune. Efterfølgende har Kommunen myndighedsbehandlet sagerne, hvor det blev besluttet at give afslag på at opstille digital reklamestander ved Købmagergade 1 og Østergade 52.

Beslutningen vækker glæde hos både KBH K og de erhvervsdrivende. Det er en lille sejr i en længere proces mod, at hovedstrøgene bliver skæmmet af digitale reklamestandere. Læs mere om KBH Ks holdning til digitale reklamestandere her. 

Arbejdet forsætter

Arbejdet mod digitale reklamestandere er dog ikke afsluttet, hvor flere placeringer stadig er under behandling fra myndighederne. KBH K vil opdatere medlemmer på udvikling og afgørelser om øvrige placeringer, i takt med at de modtages. Du kan læse mere om, hvilke andre placeringer der behandles her og her.