Sidebar

God service manifesteres

Turismen til København vokser og flere og flere besøger vores by for alle de tilbud og oplevelser den byder på. Vi har et attraktivt udbud af forretninger og restaurationer og en unik arkitektonisk by – og så har vi den unikke Københavner-stemning, som ikke kan opleves andre steder. Det skal vi værne om og vi skal værne om stigende interesse i vores by og det positive afkast det giver hos erhvervslivet i byen. Det kan vi blandt andet gøre gennem en nytænkning af service. Og det er ikke kun når turisterne kommer, vi skal sørge for at handle gennemtænkt service. Det skal være en del af hverdagen.

Innovationsprojektet NICE arbejder for at skabe en national bevægelse, der gør Danmark verdenskendt for god service og mindeværdige oplevelser. Selv om det lyder som noget, der rækker langt ud over dørtrinnet til den enkelte forretning, kan det store billede have positiv såvel som negativ indflydelse på den enkelte, som er en del af gæstens samlede rejse gennem byen.

NICE Oplevelsesmanifest

På NICE virksomhedsforum i maj blev det færdige oplevelsesmanifest præsenteret og underskrevet med en workshop for omkring 50 repræsentanter fra turismens værdikæde. På workshoppen diskuterede deltagerne, hvordan branchen kan efterleve det nye oplevelsesmanifest. Se oplevelsesmanifestet her

Oplevelsesmanifestet tager udgangspunkt i syv punkter, som service- og turistbranchen kan bruge som inspiration til at arbejde med service. Karen Brosbøl Wulf, Projektleder i NICE, fortæller, at de syv punkter i manifestet skal være med til at give en ”… fælles forståelsesramme for, hvad der skal til for at flytte fokus fra at levere en ydelse til at skabe mindeværdige oplevelser sammen med vores gæster”.

Punkterne i oplevelsesmanifestet kigger således på alle led i virksomheden, da hele værdikæden skal aktiveres for at skabe den gode serviceoplevelse.

Karen Brosbøl Wulf fortæller afslutningsvis, at målet med manifestet er, ” … at virksomhederne bruger manifestet som inspiration i arbejdet med at skabe bedre serviceoplevelser sammen med gæsten. Og husker at tænke hele gæstens rejse – og alle dele af organisationen med lige fra kontoreleven til direktøren”.

Læs mere om NICE og oplevelsesmanifestet og få inspiration til at bruge det til din forretning her.