Sidebar

Privatlivspolitik i KCC

Retningslinjer for behandling af personoplysninger. Ved indmeldelse i KBH – Commerce & Culture (KCC) accepterer du denne privatlivspolitik.

Generelt

Når du melder din virksomhed ind i KCC indsamler vi oplysninger om virksomheden. Herunder kan du læse om de informationer, der indsamles, herunder hvordan oplysningerne behandles, hvad de bruges til, hvem der har adgang til oplysningerne, samt hvem du kan kontakte, hvis du har spørgsmål eller indsigelser vedrørende de indsamlede oplysninger.

Vi indsamler oplysninger om din virksomhed på to måder:

Ved at du selv afgiver oplysninger (f.eks. ved indmeldelse)

Ved brug af cookies på vores hjemmeside og i medlemsmails

Personoplysninger

Hvad er personoplysninger?

KCC beder om dine personlige og brugerrelaterede oplysninger, når du melder din virksomhed ind i foreningen, tilmelder dig vores nyhedsbrev eller medlemsarrangementer. Det er primært oplysninger såsom din virksomheds navn, CVR-nummer, adresse (butikker og til fakturering), postnummer, telefonnummer og email til kontaktpersoner. I forbindelse med indmeldelse i foreningen, er obligatoriske oplysninger tydeligt markeret på formularen. Afgivelse af øvrige oplysninger i forbindelse med tilmelding til en service eller arrangement er frivilligt.

Opbevaring af personoplysninger

Når du melder din virksomhed ind i foreningen, har vi brug for virksomhedens oplysninger som dokumentation ifm. betaling, leveting, invitation til medlemsarrangementer mv. Disse informationer er de samme som informationen ved indmeldelse i foreningen.

Vi opbevarer oplysningerne så længe virksomheden er medlem i foreningen og så længe det er nødvendigt for os at overholde eventuelle juridiske forpligtelser. Herefter vil vi efter anmodning slette dine oplysninger.

Hvad bruger vi personoplysninger til?

De personoplysninger vi indsamler om din virksomhed. når du melder dig ind i foreningen bruges indledningsvist til at registrere din virksomhed som medlem. Oplysningerne bruges derudover til at give foreningen et større kendskab til din virksomhed og dine præferencer. Denne brug kan bl.a. omfatte undersøgelser og analyser der er rettet mod et specifikt område i Indre By.

Oplysningerne bliver ikke videregivet til tredjepart, med mindre du giver særskilt accept hertil, eller persondataloven undtagelsesvis tillader videregivelse af medlemsoplysninger.

Vær opmærksom på, at enhver oplysning du afgiver – inklusiv personlig identificerbar information – i et offentligt forum, som eksempelvis en online debat, ikke er omfattet af denne fortrolighedspolitik og kan ses af tredjepart, der ikke har noget med KCC at gøre. Vi anbefaler, at du grundigt overvejer, hvilken information du afgiver i forbindelse med brug af disse.

Samkøring af data

Når du melder din virksomhed ind i KCC, giver du os tilladelse til, at vi må kontakte dig om nyheder og tilbud via telefon, brev eller elektroniske medier (email, sms, mms, videobeskeder, pop-ups mv.). KCC benytter cookies til at indsamle oplysninger om din adfærd på hjemmesiden og diverse digitale platforme tilhørende KCC.

Indmeldelse i KCC

Når du melder virksomheden ind i KCC, indsamler vi de oplysninger, du selv oplyser, f.eks. din virksomheds navn, CVR-nummer, adresse, email, telefonnummer. Formålet er, at yde god kundeservice og i øvrigt opfylde vores juridisk bindende aftale med dig. Oplysningerne om dine køb behandler vi for at overholde lovkrav, herunder til bogføring og regnskab. Retsgrundlaget for behandlingen er EU Persondataforordningens art 6, stk. 1, litra b, c og f.

Nyhedsbreve

Når du tilmelder dig til vores nyhedsbrev ved indmeldelse eller uafhængigt heraf, benyttes kun din email adresse og virksomhedens navn. Formålet er at levere relevant indhold til dig som modtager, derfor har vi også informationer om, hvad du læser og klikker på. Retsgrundlaget for behandlingen er EU Persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra f.

Beskyttelse af personoplysninger

Ifølge persondataloven skal personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Vi gemmer de personlige oplysninger du afgiver på computere med begrænset adgang. Disse er placeret i kontrollerede faciliteter/omgivelser, og vores sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at sikre, at vores brugeroplysninger håndteres forsvarligt, og under hensyntagen til dine rettigheder som bruger.

Vi kan ikke garantere 100% sikkerhed ved dataoverførsler via internettet. Det betyder, at der er en risiko for, at andre, på ulovlig vis tiltvinger sig adgang til oplysninger, når data sendes og opbevares elektronisk. Vær opmærksom på, at du afgiver dine personlige oplysninger på eget ansvar.

Ændringer i behandling f personoplysninger

Den hurtige udvikling af internettet betyder, at ændringer i vores behandling af personoplysninger kan blive nødvendigt løbende. Vi forbeholder os derfor ret til at opdatere og ændre retningslinjer for behandling af personoplysninger. Gør vi det, rette vi selvfølgelig datoen for “sidst opdateret” nederst på siden, så du altid har adgang til den opdaterede og gældende version. I tilfælde af væsentlige ændringer giver vi dig naturligvis besked i form af synlig meddelelse på vores hjemmeside.

Kontakt

Hvis du har spørgsmål om vores privatlivspolitik, bedes du sende en email eller ringe til os på de de adresser og telefonnumre som fremgår af hjemmesiden.

 

Sidst opdateret: 25. maj 2018