Det smukke København

Byens æstetik og byens rum er afsæt for mange af vores mærkesager

Amagertorv

Byen er fuld af liv og skifter hele tiden karakter

Sidebar

København K

Egentlig er København K bare et postdistrikt. Det er et område i centrum af Danmarks Hovedstad. Men for os er det meget mere end det. Udover at være landets største arbejdsplads og erhvervsområde, er København K arnested for Danmarks handels- og kulturliv. I epicentret tegnes profilen af en historisk bykerne med bevarede middelalderbygninger i samspil med moderne arkitektur, kulturinstitutioner, brede shoppinggader på Købmagergade og Strøget, samt et utal af smalle sidegade med “skæve” butikker. Men selv dét fortæller ikke hele historien, for mest af alt er København K noget så abstrakt som en levende by med en særlig stemning og kvalitet, som man ikke finder andre steder.

Butikkerne er en del af byens liv og spiller en helt central rolle i udviklingen af dét København K. København er Købmændenes by  – Købmændenes Havn. Et udtryk, der stammer fra den betydning, som købmændene havde for udviklingen af det sted, der endte med at blive Danmarks største by og hovedstad.

KBH K – Commerce & Culture

For at værne om byens liv og fremme samspillet mellem kulturen og handelslivet stiftede mere end 100 forretningsdrivende i indre by foreningen “Københavns City Center” i 1971.

I 2014 skiftede vi navn til KBH K – Commerce & Culture, og i dag er vi en professionel interesseorganisation med en bestyrelse, et sekretariat og over 250 medlemmer.

Vi arbejder for at skabe liv i København, og vi ønsker at være på forkant med byens udvikling. Vores mål er at skabe de bedst mulige rammer for at drive virksomhed i København K – sammen står vi stærkere, når vi skal tale erhvervslivets sag.

Kommerce & kultur

Da vi i 2014 skiftede navn, valgte vi at tage ‘Culture’ med. Det er fordi, vi mener, at den samlede pakke af kultur og kommerce er det, som gør København K interessant og anderledes fra andre steder. Ved at åbne op for kulturlivet, giver det muligheder for at skabe unikke helhedsoplevelser for kunder, besøgende og turister, der shopper med alle sanser åbne i en levende by med et varieret og interessant udbud af kultur, butikker, restauranter og caféer.
Kulturlivet kan med andre ord iscenesætte shoppingoplevelsen, tænke utraditionelt og skabe opmærksomhed omkring handelslivet i indre by.

Hvad er kultur for KBH K? 

For KBH K handler kultur om at skabe helhedsoplevelser. Ved kultur forstår vi aktiviteter, initiativer og projekter, som understøtter en levende by.
For os er en ’levende by’ et godt handelsmiljø med et varieret og interessant udbud af kultur, butikker, restauranter og caféer mv.