Sidebar

Til kamp mod lommetyveri

 

Den gode nyhed er, at antallet af lommetyverier er støt faldende. København er dog fortsat det sted i landet hvor størstedelen af lommetyverierne finder sted. Behovet for oplysning er der stadig og derfor gentages succeskampagnen “Pickpockets Love Distractions” i uge 22 og 23.

Med et øget fokus på hvad der gør det let for tricktyvene at komme til folks lommer, skal kampagnen være en reminder om, at man skal være opmærksom på sine ejendele. Kampagnen er særligt målrettet turister og unge, som er de grupper, der oftest bliver bestjålet, fordi de bliver distraheret eller er uopmærksomme når de færdes i byen.

 

Her er tre gode råd for, at reducere risikoen for at blive offer for lommetyveri:

 

– Vær opmærksom på dine ting, når du står blandt mange mennesker.

– Placer din telefon og pung et sikkert sted.

– Dæk altid din pinkode, når du betaler med kort.

 

Kampagnemateriale

Kampagnematerialet inkluderer bl.a. postkort med gode råd til turister. Kortene fås på hhv. engelsk og kinesisk. Er du interesseret i at modtage postkort eller plakater til din butik, så send en mail til: info@kcc.dk

 

Københavns Politi og Københavns Kommune står bag kampagnen.